Saturday 14 July 2012

Nyaris Accident Bcoz of Blindspot


Adakah kita benar-benar tahu apa itu 'Blindspot'?

Blind spot adalah daerah yg tidak terlihat pada spion kita biasanya daerah ini berada di sisi kiri dan kanan kita - www.yamaha-vega.or.id

Blind spot diartikan sebagai area penglihatan pengguna jalan dimana area tersebut tidak dapat dipantau dengan sempurna karena terhalang suatu Objek. Objek penghalang bisa merupakan pengguna jalan yang lain,sarana-prasarana lalulintas, dan sebagainya. - http://fanderlart.wordpress.com

Blind Spot adalah area yang tidak terlihat secara langsung oleh kaca spion tengah, kanan ataupun kiri - www.toyota.co.id

Blind spot adalah suatu bidang pandang yang tidak terlihat akibat terhalang oleh sesuatu obyek - www.kcdj.org


sumber gambar : www.rta.nsw.gov.au

Nak dijadikan cerita semalam lepas asigment di tasik Putrajaya, hubby yang tengah mamai/pening tasik sebab naik bot terus drive menghala ke Puchong nak pickup adik

Lepas susur MEX Highway,sebuah Caldina Hitam menghimpit ke lorong kami (kiri) dari link kanan Highway Putrajaya menghala Puchong..

aku yang tengah asyik menaip berita tak perasan apa yang jadi sedar2 hubby brek kecemasan dan terus ke tepi..caldina tue pon berhenti..aku terhentak ke dashboard..

Dalam keadaan marah dan BB masihb di tangan aku terus keluar nak snap gambo kete tue takot die blah..tapi xclear lak..
terus amik DSLR camera lar ape lg..

Hubby dah meluru ke kereta tue..aku yg tangan n kaki sakit pon terus ke situ..boleh dia cakap 'sory kami tak nampak'..dia cakap nak reverse sebab terlepas susur nak naek MEX Highway..aku pon saound lar..'Ini macam boleh bawak mati lar amoii'..n terus aku blah sakit kaki n tgn..
Hubby ngah berbicara ngan driver yg mengalami blindspot tue

mujur masa tue aku tak pickup anak kt BS lg..amik adik dulu br ingt nak pickup anak..kalau tak, aku ngan anak dua2 dah terperosok bawah dashboard..

sebab itu lar betapa pentingnya Car Seat..kadangkala kita amik mudah biar jer anak duduk atas riba tapi in case jadi cmnie, menyesal tak sudah..

Aku pon kadang2 malas nak buat turun car seat sebab umah tingkat 5,mana nak pegang anak(kalo hubby tak dek)..nak tolak stroller (kalau bawak)..

So sekarang malas ke rajin tetap kena pastikan anak duduk dalam car seat dan pastikan pakaikan belt dia ckp biar cmtue jer..
ok..ready to go..jangan beli saje jer car seat pas2 simpan dalam stor..peringatan untukku jgk..hik~~
rindu masa Aqil kecik..saat nie tak reti meronta lagi sebab tak mau duduk car seat..tapi sekarang kena umpan lar..


No comments:

Post a Comment