Wednesday 21 March 2012

MasyaAllah..kena khianat??

MasyaAllah..kita rasa kita hidup dah selesa dalam negara yang aman,masyarakat yang bertolak ansur namun masih wujud beberapa golongan yang ketinggalan zaman..low minded..

Konon duduk di kawasan elit lar..style nak apartment tp minded setinggan sangat..

Al-kisahnyer begini..Ahad lepas(19 Mac 2012) lepas buat tinjauan banjir di Hulu Langat, saya park kereta Sinar Harian tue seperti biasa di belakang Blok Teratai D3 dan C3..so far sblm nie tiada masalah..

Selepas kereta saya dpt notis alihkan akibat parking di depan tangga blok kami, so saya dh lebih sebulan alih ke belakang blok..

so far pihak JMB pon dimaklumkan malah tiada sebarang aduan..pihak JMB pon cakap tak dek mslh park kt blkg tue..

Nak dijadikan cerita, tengahari tadi selepas bwk putera ke klinik n hantar ke rumah Mak Ngah, sy nak keluar kerja seperti biasa..

Terkejut saat melibat wiper dan bengkok/tercacak jer tak boleh nak turunkan dah..Tepon hubby n die soh buat repot kebetulan mmg sy nak ke balai..

masa nak naik kereta baru sy perasan side mirror sebelah kanan turut dipecahkan..sy hangin dan panas lar..mtk hubby temankan ke balai..sedey tau..

kereta tue lar modal sy cr makan tapi dikhianati org..ape salah saya dan kereta tue..kalau tak puas hati, kenapa???tak boleh cakap elok2 ker??tuhan bagi mulut kan soh cakap..

bukan suruh cakap guna kaki..ini lar akibatnya sampai pecah abes side mirror org..saya mmg tak terkata..tepon bos nanges2..kecewa sgt..tepon OCPD,die ckp mungkin org xpuas hati..sy pon tak pasti dengan syarikat sy or sy sdri..

Kalau cakap baik2 sy blh terima tapi bila melibatkan kerugian dan emosi sy,mmg sy rasa melampau..sy tak tak blh terima tekanan cmnie...ganggu prestasi kerja sy..

mujurlah twrn kuarters di Putrajaya tue smpi tepat pd masa dan ketikanya..esok kalau sempat setel urusan api dan air, blh terus amik kunci..kemas ape yg patut dan pindahh..

Semoga insan yang membuat dajal kepada keretaku itu mendapat hidayah-Nya..insaf dan cuba bertoleransi/tolak ansur/komunikasi dgn baik..

ingatkan kerja budak2 nakal tlg angkat wiper,skali bengkokkan besi..kuat tue kudrat,bkn kerja budak2 nie..

side mirror pon kne pecah..keji betol perangai..

biasa parking nie mmg sederet penuh ngan kereta kedua..tapi dh tengahari kn,kete sy jer ader..hu~~so far mmg xamik parking org sbb ini free parking..grr..mental problem betol di pengkhianat itu..

No comments:

Post a Comment