Monday 19 March 2012

Pindah Rumah Lagi

Hilang mood nak mencoret kt blog bila tak blh share ke fb pas2 kalau blh pon tak kuar pic..tp aper..blog nie pon dh mcm diari mama dh..

last week abah dpt tau yg permohonan kuarters lulus..kami mohon Jan 2011 lagi dan Februari 2012 baru lulus..tapi xper lar..at least dpt..

penat berpindah Dec 2011 ke kajang rasa belum abes lagi..nie kami bakal berpindah ke Putrajaya plak..

tapi mama rasa ini mungkin yang terbaik utk kami sekeluarga.mama akan cuba cari pengasuh dekat dengan rumah kiter at least mama ngan Aqil tak perlu travel everyday tempuh jem..

perjalanan 1/2 jam kalau jem blh smpi 40 minit kalau teruk sejam pon ader..Aqil dh menanges2 duduk atas baby seat.

Perjalanan pergi dan balik untuk hantar Aqil ke rumah Mak Ngah bukan sahaja melibatkan masa dan minyak malah turut perlu tempuh tol RM5.20 pergi dan balik.mama topup Touch 'n' Go RM50 bertahan hanya 9 hari..minyak kereta tak payah kira lar..sebulan mama spent lebih dari rm450 untuk minyak sahaja.

BUkan kedekut tapi kita perlu ambil langkah berjimat sayang..bukan juga berkira malah mama tak pernah berkira pon dengan sayang..tapi kita perlu berbelanja secara berhemah.

Mama harap dengan perpindahan ke Putrajaya nie perbelanjaan lebih jimat kot.kalau jumpa pengasuh dekat dengan rumah,blh cut cost sket n kita pon ada masa kualiti bersama.

Lagipun Aqil tak dek lar penat sgt hari2 naek kereta..membesor atas kete jer.

biar lar mama jauh sket berulang ke tempat kerja asalkan Aqil selesa..abah memang dekat lar nak g keje kalau kita pindah Putrajaya nanti.so kita akan ada lebih masa rehat.

Ehh..bas Nadi Putra..bayar 50 sen blh pusing Putrajaya..menggamit memori betol..bas nie lar menjadi kenaikan wajib mama ulang alik pegi keje Alamanda masa mama keje kat sana Nov 2005-April 2006..sampai lar mama diterima masuk UiTM Shah Alam.

Haa..yg depan tu blok yang bakal kita pindah nanti syg..Blok B..Jalan P8G, Parcel 8R2..Presint 8..dekat ngan pasar,bank,shell..

Paling penting dekat ngan tapak Pasar Tani n Pasar Malam Putrajaya kat Laman 1 Malaysia tue..biasa ape2 even pon kat situ so next year kalo pesta belon kita jalan kaki jer sayang..hik~~

Jambatan Seri Wawasan pon dekat..so far segalanya dekat lar.pas2 ada gelanggang futsal sebelah blok jer..blh lar abah exercise kan syg..hik~~

ada basement parking lak tue..kira ok lar kan..kita duduk sampai abah pencen..hahaha..nanti dah pencen, kita balik duduk Pahang.


No comments:

Post a Comment