Wednesday 12 October 2011

pahit manis b'gelar wartawan

ekoran hari g sibuk ader panggilan yg gagal aku jawab namun aku akan return smla bla b'kesempatan..tugas sbg ibu dan kerjaya sbg wartawan kdg2 m'btskn bbrp perkara..

smlm 11 okt 2011 (senin) aku g wt liputan kt slh sebuah rumah pakcik OKU nie..die lama dh mengadu n agak t'desak mtk mskkn dlm paper..aduan utk mohon liputan jalur lebar kt umh die..bg memenuhi tuntutan kerja n khidmat kpd msykt aku pon pg..lps intebiu, amk gmbo kre setel aku pon blk..

mlm td tbe2 dpt kol dr pakcik yg sme mtk jdn siarkn gmbr die dlm paper..mnrt pakcik tue anaknya yg kje kt sektor awam kt daerah nie jgk xbg..hmm..dh nmenyer berita kne lar ader gmbrnyer..bukti..krg kater aku buat fitnah lak..hmm..ape lar nasib..

itu blm kre yg tbe2 m'halau wartawan ats sbb xmau publisiti..lg wt aku panas hati..kalau xmau publisiti npe lar xbgtau awl2..xdk lar aku m'bazirkn tenaga follow pgm korg..adeihh..mcm2 ragam..

xkurang jgk yg mengutuk kter kt blkg..ckp syarikt yg kter kje nie brt sblh lar..ape lar..korg kutuk tp surat kabo nie jgk korunk cr kn utk sebarkan maklumat n dekati masyarakat..so,pikir lar sdri..kami yg kt daerah nie mmg sifat neutral..xdk brt kt mne2 pihak pon..hak sume org nk kuar dlm paper..hu~~

tp xkurang jgk yg betol2 m'hargai kehadiran wartawan kt pgm n kwsn dowg...kdg2 terharu betapa ramainyer ayahanda n bonda  kt luar sne..yg anggap kterr sbg anak dowg..ape2 pon smoga Allah SWT mrhkn rezki sume..siapa pon kter kt dunia nie, bsr pangkat or kereta, tinggi pangkat or bangunannya sume tue xdinilai di sisi Allah SWT..

terima kasih utk semua sepanjang aku melaksanakan tugas sbg wartawan di negeri yg makmur, Pahang serta daerah yang harmoni, Bandar Tun Abdul Razak Jengka..semoga terus murah rezki di bumi tuhan ini...aminn..


ketika cover kejadian kebakaran 15 rumah kongsi asrama warga asing pekerja kilang papan di Matau, Bandar TAR Jengka.dh mcm aku lak warga asing..terima panggilan seawal jam 7 pagi, kelam kabut dgn anak xsiap lg..tgl cmtue jer..hu~~

kdg2 kter kne faham,bla kter b'depan dgn org, mungkin sblm tue org tue br pas b'dpn dgn pelbagai karenah org,so perlu saling faham memahami..even kter reporter perlu beri khdmat t'baek kpd msykt tp kter ttp manusia biasa..ada keluarga yg perlu diberi perhatian..tp kerja ttp diutamakan..semoga segala urusan dipermudahkan kelak..aminn..

*nukilan percubaan

No comments:

Post a Comment